Grupa IV – informacje


 

ZAMIERZENIA PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC  kwiecień 2018 r.

TEMATYKA:

    1. Lekarz
    2. Wiosna na łące
    3. Mazurskie jeziora
    4. Młodzi ekolodzy

ZAMIERZENIA:

  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie przyjętych norm,
  • doskonalenie prawidłowej artykulacji
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe i dokładne wykonanie ćwiczeń
  • zachęcanie do odgadywania zagadek dźwiękowych
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się klejem
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • kształtowanie umiejętności dzielenia kartek na mniejsze
  • zachęcanie do kończenia rozpoczętej pracy
  • kształtowanie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych
  • poznawanie zmian w otoczeniu przyrodniczym w związku z aktualną porą roku. Stworzenie możliwości do wyzwolenia wszechstronnej ekspresji
  • kształtowanie prawidłowych zachowań podczas zabaw na śniegu
  • nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa.
  • rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób
  • doskonalenie słuchania i rozumienie jasnych i zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczycielkę
  • ilustrowanie prostych piosenek ruchem, udział w zabawach ze śpiewem
  • rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
  • kształtowanie intuicji matematycznych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic
  • kształtowanie umiejętności porównywania przedmiotów i grupowania ich wg wybranej cechy
  • zapoznanie z niektórymi charakterystycznymi miejscami Olsztyna
  • zapoznanie dzieci z owadami zamieszkującymi łąkę
  • kształtowanie umiejętności opisywania owadów zamieszkujących łąkę
  • poszerzenie wiedzy na temat zdrowia, jego znaczenia oraz sposobów dbania o nie
  • zapoznanie dzieci z położeniem regionu mazurskiego
  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi miejscami miasta Olsztyna
  • zapoznanie dzieci z zagrożeniami związanymi z zanieczyszczeniem wody oraz jej brakiem
  • zapoznanie dzieci z pojęciami „ekologia” oraz „ochrona środowiska”