Grupa VII – informacje

 

ZAMIERZENIA PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC kwiecień 2019 r.

Zamierzenia:

  1. Pracowita Pani Wiosna
  2. Mam prawo do leczenia
  3. Na wiejskim podwórku
  4. Święta Wielkanocne

Tematyka kompleksowa:

  • Uwrażliwianie dzieci na piękno otaczającej przyrody, odzwierciedlenie emocji w muzyce i plastyce
  • Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt hodowlanych i ich roli w życiu człowieka (produkty spożywcze i przemysłowe pochodzenia zwierzęcego)
  • Wdrażanie do spożywania nabiału (ser, mleko, kefir, jogurt) jako niezbędnego źródła wapnia i białka
  • Prowadzenie uprawy roślin – obserwacje i wnioski
  • Nabywanie podstawowej wiedzy o tradycjach zwyczajach, obrzędach
  • Przybliżanie tradycji i symboli Świąt Wielkanocnych
  • Rozbudzanie chęci kultywowania zwyczajów i aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
  • Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną oraz uświadomienie znaczenia rodzinnych spotkań
  • Rozwijanie zdolności skupienia uwagi, uważnego słuchania i obserwowania.
  • Współdziałanie w zabawach i w sytuacjach zadaniowych
  • Kształtowanie postaw badawczych wobec otaczającego środowiska
  • Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie i dążenie do realizacji wyznaczonych celów
  • Pobudzanie i rozwijanie wyobraźni oraz inwencji twórczej dzieci
  • Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania w zakresie ustalania stałości długości
  • Rozwijanie myślenia matematycznego: położenie przedmiotu, klasyfikowanie
  • i segregowanie, posługiwanie się liczebnikami głównymi
  • Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych
  • Do każdego tematu stosowne ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy ruchowe
  • Usprawnienie pracy rąk w zakresie percepcji dotykowej i sprawności manualnej palców
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie i dążenie do realizacji wyznaczonych celów
  • Pobudzanie i rozwijanie wyobraźni oraz inwencji twórczej dzieci
  • Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania w zakresie ustalania stałości długości
  • Rozwijanie myślenia matematycznego: położenie przedmiotu, klasyfikowanie i segregowanie, posługiwanie się liczebnikami głównymi
  • Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie