Grupa VII – informacje

 

ZAMIERZENIA PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC  styczeń 2018 r.

TEMATYKA:

  1. Pomagamy ptakom przetrwać zimę
  2. Nasza Warszawska syrenka
  3. Babcie i dziadków bardzo kochamy
  4. Tajemnica lodowej krainy

ZAMIERZENIA:

  • Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
  • Ukazanie sposobu sprawiania przyjemności bliskim osobom.
  • Rozwijanie zdolności skupienia uwagi, uważnego słuchania i obserwowania.
  • Podejmowanie zabaw rytmicznych przy akompaniamencie instrumentu muzycznego
  • Kształtowanie umiejętności śmiałego wyrażania swoich myśli i opowiadania o uczuciach
  • Budzenie zainteresowania historią własnej ojczyzny
  • Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi zabytkami Warszawy (Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, pomnik Syrenki Warszawskiej)
  • Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt
  • Rozwijanie uczucia przywiązania do członków rodziny
  • Zapoznanie z wyglądem i sposobem życia Eskimosów
  • Zapoznanie ze zwierzętami (pingwiny, lampart morski, wieloryb) żyjącymi na Antarktydzie
  • Uświadomienie dzieciom konieczności dbania o ptaki zimą
  • Przyzwyczajanie do utrzymania w porządku rzeczy i otoczenia
  • Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych – zauważa zmianę pogody, pada śnieg, ośnieżone drzewa,  robi się coraz zimniej…
  • Współdziałanie w zabawach i w sytuacjach zadaniowych.
  • Przyzwyczajanie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie.
  • Rozwijanie wyobraźni dziecięcej
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
  • Doskonalenie sprawności manualnych
  • Ukazanie potrzeby zgodnego bawienia się zabawkami.
  • Usprawnienie pracy rąk w zakresie percepcji dotykowej i sprawności manualnej palców i dłoni,
  • Nabywanie doświadczeń w zakresie autoprezentacji oraz kształtowanie świadomości swego wizerunku
  • Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności:

- określania przedmiotów (od siebie) w sytuacjach zadaniowych; Do każdego tematu stosowne ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy ruchowe z różnym elementem ruchu, zabawy rytmiczne.