Grupa VII – informacje

 

ZAMIERZENIA PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC  kwiecień 2018 r.

TEMATYKA:                                                  

  1. Olsztyn – stolicą ,, Krainy Jezior’’
  2. Wszystko co żyje wodę pije
  3. Pracowita Pani Wiosna
  4. Kiedy patrzę w niebo widzę kosmos

ZAMIERZENIA:  

  • Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie.
  • Usprawnienie pracy rąk w zakresie percepcji dotykowej i sprawności manualnej palców i dłoni,
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • Zapoznanie dzieci z położeniem Olsztyna na mapie Polski oraz herbem miasta
  • Zapoznanie dzieci z zabytkami Olsztyna ( Zamek, Kościół św. Jakuba, Wysoka Brama, Ratusz, )
  • Zapoznanie dzieci ze strojami Warmii i Mazur
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci o Krainie Tysiąca Jezior
  • Rozwijanie zainteresowania otaczającym światem
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat źródeł różnych zanieczyszczeń wody
  • Uświadomienie, że woda to perła, bez której nie istniałoby życie na Ziemi                                                                                      
  • Ćwiczenie umiejętności wnioskowania o zjawiskach przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń
  • Zapoznanie dzieci z nazwami planet Układu Słonecznego Pogłębienie wiedzy dzieci na temat sposobów ochrony wody
  • Kształtowanie nawyków u dzieci, dotyczących racjonalnego gospodarowania zasobami wodnym  
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych
  • Kształtowanie umiejętności rozumienia przyczyn różnych zjawisk zachodzących wiosną w przyrodzie
  • Kształtowanie postaw badawczych wobec otaczającego środowiska
  • Zapoznanie dzieci z warunkami potrzebnymi do wzrostu roślin (słońce, żyzna ziemia, powietrze, woda) .  
  • Poznanie wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej
  • Wzbogacanie czynnego słownictwa na temat kosmosu, planet
  •  Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie i dążenie do realizacji wyznaczonych celów
  • Pobudzanie i rozwijanie wyobraźni oraz inwencji twórczej dzieci
  • ,,Wielkie eksperymentowanie’’– wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania w zakresie ustalania stałości długości
  • Rozwijanie myślenia matematycznego: położenie przedmiotu, klasyfikowanie i segregowanie, posługiwanie się liczebnikami głównymi
  • Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych

Do każdego tematu stosowne ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy ruchowe z różnym elementem ruchu, zabawy rytmiczne.Rozwijanie zdolności skupienia uwagi, uważnego słuchania i obserwowania. Współdziałanie w zabawach i w sytuacjach zadaniowych.