Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj Tematy kompleksowe: – POLSKA TO MÓJ DOM – TAJEMNICE KSIĄŻEK – KOLORY WIOSNY – MOJA MAMA I MÓJ TATA – DZIEŃ DZIECKA Cele wychowawczo-dydaktyczne: – budzenie poczucia patriotyzmu i przywiązania do swojej ojczyzny – zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi: flaga, godło, hymn – kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju – wzmacnianie więzi emocjonalnej ze swoim krajem – Polską – doskonalenie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywania następstw (rozumienie wartości dobroci, uczciwości i obowiązkowości) – doskonalenie umiejętności odczytywania i określania nastroju utworów muzycznych – zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami książek oraz ich znaczeniem w życiu człowieka (książka uczy i bawi) – doskonalenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – zapoznanie dzieci z ludźmi – wykonującymi zawody (autor, ilustrator, grafik, drukarz, wydawca) – kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego opowiadania z użyciem poprawnych form gramatycznych – utrwalenie wiedzy na temat korzyści z czytania książek – zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w bibliotece – dostarczenie wiadomości i uzupełnienie wiedzy na temat tego, czego potrzebują rośliny do wzrostu – kształtowanie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania na konkretach – wzbogacanie wiedzy na temat wybranych zwierząt (jeż, sowa, nietoperz) – doskonalenie umiejętności orientacji w przestrzeni – ukazanie ważnej roli rodziców w życiu dzieci: wychowanie i opieka – doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów na podstawie jednej cechy – kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych – rozwijanie aktywności poznawczej dzieci poprzez wyzwalanie swobodnej, naturalnej ekspresji przez przeżywanie i działanie – zapoznanie z wybranymi prawami dziecka: prawo do miłości i szacunku, prywatności, radości, niewiedzy, niepowodzenia i łez, zabawy i nauki, wyrażania własnych myśli i uczuć – doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie do 6 i więcej w zależności od indywidualnych możliwości dzieci – wzbogacanie wiadomości na temat życia dzieci mieszkających – wskazywanie podobieństw i różnic między dziećmi z całego świata z jednoczesnym zwróceniem uwagi na fakt, iż odmienność nie zwalnia z szacunku – zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych stron świata: różne kolory skóry, kształty oczu oraz ubiór – zachęcanie do przezwyciężania nieufności, uprzedzeń oraz podejmowania wspólnych zabaw |