Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń Tematy kompleksowe: 1. W karnawale 2. Świat bajek, baśni i legend 3. Moja Babcia i mój Dziadek 4. Zimowa Olimpiada Cele wychowawczo-dydaktyczne: – zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi; – rozwijanie sprawności manualnej; – doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem w sztyfcie; – rozwijanie poczucia estetyki; – kształtowanie umiejętności wskazywania różnic w wyglądzie przedmiotów; – kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów ze względu na dwie cechy; – rozwijanie umiejętności skupiania uwagi; – doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie do 5 i więcej, według możliwości dzieci; – kształtowanie umiejętności odtwarzania prostego układu tanecznego; – rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej; – rozwijanie poczucia rytmu; – kultywowanie zwyczaju organizowania karnawałowych balów; – integrowanie dzieci podczas wspólnych zabaw i tańców; – kształtowanie umiejętności rozpoznawania popularnych bajek; – wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wybranych bajek: „Czerwony Kapturek”, „Jaś i Małgosia”, „Kopciuszek; – usprawnianie aparatu oddechowego; – usprawnianie koordynacji ruchowej; – rozwijanie intuicji geometrycznej poprzez rozpoznawanie danej figury spośród innych figur; – rozwijanie spostrzegawczości poprzez odszukanie danej figury geometrycznej na ilustracji; – zachęcenie dzieci nieśmiałych do udziału w zabawie; – kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu muzycznego; – doskonalenie umiejętności tańczenia w parach; – rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; – doskonalenie motoryki małej – zachęcanie do wypowiedzi dzieci na temat ich babć i dziadków oraz ulubionych sposobów wspólnego spędzania czasu; – kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych; – kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku do najbliższych; – zapoznanie z techniką składania papieru – origami płaskie; – kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych; – rozwijanie sprawności manualnej; – kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności ułożonych w szeregu przedmiotów; – zachęcanie dzieci do kontynuowania występujących regularności poprzez dokładanie elementów; – rozwijanie logicznego myślenia; – kształtowanie umiejętności tańczenia z wykorzystaniem chust żonglerskich; – wydłużanie fazy wydechowej; doskonalenie prawidłowego toru oddechowego (wdech nosem, wydech ustami); – rozwijanie umiejętności dokonywania oceny zdarzeń pod kątem bezpieczeństwa i przewidywania konsekwencji określonego zachowania; – utrwalanie zasad bezpiecznych zabaw zimowych; – kształtowanie umiejętności stemplowania za pomocą papierowych rolek; zapoznanie z symbolem Igrzysk Olimpijskich; – nabywanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych (kołatka; trójkąt); |