Grupa VII

ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ 

NA MIESIĄC MAJ 2023 r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Mieszkam w Polsce.
  2. Bezpieczni na drodze.
  3. Łąka pełna życia.
  4. Nasi rodzice.
  5. Wszyscy jesteśmy dziećmi.

CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

    • poszerzanie wiadomości dzieci na temat wyglądu charakterystycznych budynków i pomników Warszawy (Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, Pomnik Syrenki, Pałac Kultury i Nauki, Pomnik Małego Powstańca);
    • zachęcanie do odwiedzenia poznanych miejsc z rodzicami i bliskimi;
    • zapoznanie dzieci z nazwami miast przez które przepływa Wisła oraz zaznaczenie tych miast na mapie Polski (Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk);
    • poszerzenie wiadomości na temat głównych polskich rzek (Wisła, Odra);
    • zapoznanie z wybranymi państwami sąsiadującymi z Polską oraz ich flagami (Niemcy, Czechy, Słowacja, Litwa, Ukraina);
    • zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ruchu drogowego;
    • zachęcanie do opisywania zasad bezpiecznego poruszania się po drodze w oparciu o treść opowiadania oraz własne doświadczenia;
    • zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę w miejscu bez sygnalizacji świetlnej;
    • utrwalenie prawej i lewej strony ciała;
    • zapoznanie z cyklem rozwoju motyla (jaja motyla, larwa, poczwarka motyl dorosły);
    • wzbogacenie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt latających;
    • zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy zwierząt: ptaków i owadów umożliwiających im latanie w powietrzu;
    • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny;
    • zwrócenie uwagi na używanie nazw określających stopień pokrewieństwa np. siostra, brat;
    • rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się pełnym zdaniem na temat spędzania czasu wolnego z rodzicami;
    • zapoznanie z pojęciem portret i autoportret;
    • kształtowanie tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości (Europejczyk, Azjata);
    • burza mózgów – wyjaśnienie pojęcia tolerancja przez dzieci;
    • kształtowanie umiejętności wymieniania cech dobrego przyjaciela;
    • kształtowanie prawidłowych postaw społecznych;
    • zapoznanie dzieci z nazwami kontynentów z jakich pochodzą różne dzieci (Europa, Afryka, Azja, Australia);
    • wzbogacenie wiadomości na temat życia ludzi na różnych kontynentach;
    • zapoznanie dzieci z nowymi pojęciami: (Eskimos, pustynia, lodowiec)